Haber

Takip mesafesindeki sürücülere 2 saniyelik hayati uyarı

Takipler arasında sürücülere 2 saniyelik hayati bir uyarı

KONYA – Uzmanlar, özellikle kış aylarında artan kazalara karşı uyarıda bulunurken, trafikte hayati önem taşıyan 2 saniyelik takip aralığına dikkat çekiyor.

Konya’da kış aylarında sis ve buzlanma meydana geldiğinden kaza oranlarında da artış yaşanıyor. Trafikte sürücülerin en sık yaptığı hatalardan biri aşağıdaki aralığa uymamaktır. Her sürücü iyi araba kullandığını iddia etse de uzmanlar en ufak bir ihmalde kazaların kaçınılmaz olduğunun altını çizerek, araç kullanacak bireylerin hareket etmeden önce yapması gerekenlere dikkat çekti.

“Araca binmeden önce kontrollerinizi yapın”

Sürücülerin sabah araca binmeden önce araçlarını kontrol etmesi gerektiğine dikkat çeken İleri Sürüş Uzmanı Mehmet Erdoğan, “Aracın önce gözle, sonra manuel olarak buzlanma veya donma açısından kontrol edilmesi gerekiyor. Kontrolü sağladıktan sonra araca binin. çalıştırıp, mevsim şartlarında araçların belli bir süre çalışmasına izin veriyoruz.” “Isınması gerekiyor. Aracı ısıtıp, aynayı görüşe engel olmayacak şekilde temizledikten ve trafiğe çıkmaya hazır hale geldikten sonra yola çıkıyoruz” dedi.

“Sisli havalarda öncelikle sis farlarını açmamız gerekiyor.”

Mehmet Erdoğan, sis ve buzlanma varsa öncelikle mevsim şartlarına uygun lastiklerin olması gerektiğinin altını çizerek, “Mevsim şartlarına uygun olmayan lastiklerle yola çıkmamalıyız. Kış lastiği kullanmak önemli. Kış lastiklerimizle trafiğe çıkıyoruz.Sisli hava varsa önce sis farlarını açmamız gerekiyor.Sis farları malumdur.’ gibi konumuyla yere daha yakındır.Sıradan farlarımızdan farklı olarak fardır. Yerdeki şeritleri saymamıza ve şeritleri takip etmemize yardımcı olan sisli havalar dışında yakılmaması gereken bir fardır. Çıplak olarak karşı taraftan gelen sürücüyü potansiyel olarak etkileyebilecek ve rahatsız edebilecek bir ışık yoğunluğu yayar. Sis farlarında yerdeki şeritleri sayacağız. Şeritleri takip edeceğiz ve sonrasında gitmek istediğimiz pozisyona gelmemize yardımcı olacak. Sis olmadığında sis farlarını asla açmayacağız. Sis farlarını yalnızca sisli havalarda, buzlu havalarda ve görüş mesafesinin kısıtlı olduğu durumlarda açmamız gerekiyor” dedi.

“Hız 70 kilometre ise 2-3 saniye uzakta durabilmeniz gerekir.”

Takip mesafesinin önündeki aracın hızının yarısı kadar olması gerektiğinin altını çizen Mehmet Erdoğan, “Önümüzdeki aracın şu anki hızı 70 kilometre ise hızı ikiye bölerek onu takip etmeliyiz. Mesafe 35 metre. Nasıl ölçeceğiz diye sorarsak 70 kilometreye kadar bazen 2 saniye, bazen 3 saniye durabilmeniz gerekiyor.” “Çoğu kez ‘Kaza yaptık, gözüme göz bağı düştü. Göz bağı hemen inmedi. Ya hızınız çok yüksekti ya da araç dışında başka bir şeyle meşguldünüz’ diyorlar. Sağınızdaki veya solunuzdaki birine bir şey anlatmaya çalışıyordunuz ya da elinizdeki telefonu düşürmediniz. Elinizdeki telefona baktınız ve tekrar denediniz.” İleriye bakmak en az 1 ila 1,5 saniyedir. Bu dönemde kazalar meydana gelir. Bunun için ne yapmalıyız özellikle sisli ve buzlu havalarda tabi ki sürekli trafikteysek gözümüzü üzerimizden ayırmayız. Yol dışında hiçbir yere bakmayacağız. Bunun dışında ne yapmalıyız? Soldaki hiçbir şeyle meşgul olmayacağız. Akan trafikte sağımızda, solumuzda veya önümüzde bulunan sürücü ve yol kurallarının bize verebileceği durumlar dışında hiçbir şeyle ilgilenmeyeceğiz. Takip menzili maksimum hızda şehir içinde en az 70 kilometre veya 80 kilometredir. Önümüzdeki aracı 2,5 ya da 3 saniye içinde durabileceğimiz bir aralıkta takip etmemiz gerekiyor. Bu durum şehirlerarası mesafelerden şehirlerarası yollara biraz farklılık gösterebilir. “En az 4 veya 5 saniye içinde durabilmemizi gerektiren aşağıdaki aralığı kullanmamız gerekiyor” dedi.

“Kazaların büyük bir kısmı sürücü hatasından kaynaklanıyor.”

Sürücülerin umursamadığı hatalara dikkat çeken Erdoğan, “Çok değerliydi diye savunmalar var, çok değerli diye bir şey yok. Hiçbir şey sizin canınızdan, sevdiklerinizden daha değerli değil. Neye ihtiyacımız var?” Bunu yapmak için mi? Çok mu değerli, o zaman doğru sinyali açıp güvenli bir yerde durup bakacaksınız.” İşinizi telefonunuzda yapacaksınız. Mesaj yazacaksanız açıklamanızı yazacaksınız. Telefonda konuşacaksanız telefonda konuşacaksınız. Daha sonra işinizi bitirip sol sinyali açıp yolunuza devam edeceksiniz. Süreç bu şekilde olmalı. Bir diğer husus ise günümüzde çok fazla sosyal medya çılgınlığı var. Bu sosyal medyada bir kişi arabasının önünü kaplayacak. “Bunlar çok tehlikeli hareketler. Sürücü koltuğuna oturduktan sonra yol ve çevremizdeki sürücülerden başka hiçbir şeyle meşgul olmamalıyız. Bu en büyük risklerden biri. Güncel kazaların büyük çoğunluğu sürücüyle ilgili. hata” dedi.

haber-gonen.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit Bağcılar escort Bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Korucu Escort
İstiklal Escort
İnönü Escort
Örnek Escort
Gültepe Escort
Ağva Escort
Sahrayıcedit Escort
Ümraniye Escort
Gençosman Escort
Acarlar Escort
Cihangir Escort
Atatürk Escort
Yunus Emre Escort
Orhangazi Escort
15 Temmuz Escort
Beyazıt Escort
Tuna Escort
Bozhane Escort
Kalem Escort
Güllü Bağlar Escort
Ardıçlı Escort
Piri Reis Escort
Değirmençayırı Escort
Başıbüyük Escort
Gökevler Escort
Ömer Avni Escort
Çayırbaşı Escort
Kısırkaya Escort
Emekyemez Escort
Emniyettepe Escort
Saraç İshak Escort
İslambey Escort
Kalem Escort
Tahtakale Escort
Dumlupınar Escort
Eyüp Sultan Escort
Ömerli Escort
Namık Kemal Escort
Tokatköy Escort
Güzelyurt Escort
Mimar Sinan Escort
Atakent Escort
Selami Ali Escort
Avcıkoru Escort